05 Ogos 2009

Dugaan Dari Allah

aku tertanya-tanya, kenapa Allah memberikan anak kepada mereka yang akan membuang anak mereka tetapi tidak kepada mereka yang mahukan anak. kemudian aku teringat, Allah menguji hamba-Nya dengan pelbagai cara. aku berdoa, "Ya Allah, teguhkanlah iman mereka, semoga dengan ujian-Mu itu akan bertambahlah keimanan mereka terhadap-Mu."

aku teringat beberapa kawan yang kahwin sebelum aku tapi masih belum dikurniakan dengan cahayamata... ingatlah, semua yang terjadi itu ketentuan Ilahi, jika ada rezeki kita, insyaAllah zuriat akan menyusul kelak... pekakkan telinga denagn kata-kata mereka yang menyakitkan hati... siapa yang berkahwin tetapi tidak mahukan anak? bukankah tujuan berkahwin itu untuk menambahkan zuriat?

Ya Allah, permudahkanlah peluang untuk rakan-rakanku menimang cahayamata, semoga bertambah umat Nabi Muhammad SAW

Tiada ulasan: